HATTEN AV!

Jag fyller 29 år innan juli är slut och känner mig ung och fräsch med hela livet framför mig. Men i skidvärlden anses man då istället som rätt gammal, oootroligt erfaren och lite av en morsa i laget…

FullSizeRenderKom över denna bild igår – är den inte underbar! Det här var 2004 och dåvarande världscuplag som jag precis kommit med i. Jag fick träna, sova, äta och leva tillsammans med förebilder och de jag följt på tv och drömt om att jag en dag skulle få leva som. Idag är tre stycken skidpensionärer, lyckliga mammor och gör succé i det verkliga livet. Med lite sorg i mitt hjärtat men både stolt och otroligt glad över att ha fått dela 13 fantastiska säsonger tillsammans med, så har nu även Jessica valt att lägga skidorna på hyllan.

I vår värld med över 200 resdagar/år och en hel del bortprioriteringar på hemmaplan blir det gäng vi reser runt med som en andra familj. Vi delar säng, badrum, medgångar, motgångar, upplevelser och otroligt mycket erfarenheter med varandra. Vi är några unga, andra äldre, energiknippen, ordningssamma och de som gillar kaos, morgontrötta och mer eller mindre strukturerade.

Just Jessica har generöst bidragit med sin erfarenhet, trygghet, ödmjukhet, sprallighet och proffsigt positiva inställning. Sedan vår gemensamma världscuppremiär i Sölden 2002 har vi tagit olika vägar mot liknande mål och hon har alltid varit en stor inspiration och funnits där när det behövts. Nu kommer hon att ta det ”verkliga livet” med storm och göra succé precis som de andra på kortet. Och jag ska erkänna att jag är avundsjuk på de som nu kommer att få rå om henne precis som vi fått göra!

Hatten av! //Maria

One thought on “HATTEN AV!

Kommentera

