FEM MÅNADER SENARE…

Så passande att jag kikade in här och ser att det var 5 månader sen sist. Kanske dax att skriva några rader…

Den senaste tiden har jag haft annat fokus – hitta energi, motivation, plus i vardagen och ta igen tid med de jag saknat. Tror att dessa rader är ett tecken på just mer energi och nytt fokus. Ibland hinner man inte med, fastnar i samma mönster och svårt att få stopp på bollen som rullar. Jag är lyckligt omgiven av människor som ser, bryr sig och saktar ner farten – ni har en extra stjärna i himmelen för mig!

Efter ännu en lång säsong bröt jag alla mönster jag stenhårt följt under mina 12 år i denna cirkus och tog mig (kors i taket) en hel månad ledigt! Ledigt med definition i en elitidrottares värld – men ett av de absolut klokaste beslut jag tagit.

Jag älskar bilder och sammanfattar kort och bäst såhär:

IMG_5571 IMG_5630 IMG_5807

Precis fem månader senare ligger jag här på sängen, trött efter veckans första tre tunga träningspass och ser framemot morgondagens sovmorgon men med ett smile och just den där efterlängtade energin tillbaka i kroppen! Och något jag lärt mig på vägen: Stanna upp, lyssna & våga lita på min egen känsla. Punkt.

//Maria

 

 

 

One thought on “FEM MÅNADER SENARE…

  1. Urban Johansson skriver:

    Kloka ord. Glad att du vågar lyssna på dig själv. Gläds även över att höra att du känner energi för kommande säsong. Önskar dig lycka till i pisten och vid sidan om. Håller tummarna för dig!

Kommentera

