TEAM BRONZE

VMBild Mattias Hargin

VM har startat och inleddes igår med team parallell som slutade med ett svenskt BRONS! Fantastisk start på detta mästerskap och vilka fantastiska lagkompisar jag har! Min åkning blandade och gav, fick tufft motstånd från första heat och lite avvaktande åkning till en början kunde ha stått sig dyrt. Lite väl het i starten under semifinalen var nära att sluta med att jag stod på näsan när jag tvärnitade rakt in i startluckan – samtidigt som man också måste ligga på gränsen för att våga vinna.

Fått många frågor om vi vunnit ett brons eller förlorat ett guld – och såklart vi vunnit ett brons!!! Alla går in på noll inför start och man får ingenting gratis. Vi åkte bra och såklart jag tyckte vi var värda en finalplats – men viktigast av allt är att vi gjorde vårt bästa! Tack teamet!

Idag har vi kört hangåkning i storslalombacken och lite lätt träning. Solen fortsätter att gassa och ser framemot morgondagens race. Startar som nummer 1 och vad har jag att förlora?! 18.15 och 22.15 för er där hemma!!

IMG_4776

Och en avslutande bild på min bästa hejjaklack som är på plats🙂

//maria

 

Kommentera

