NEIN! JAA!

IMG_4952Flachau, Flachau – jag blir inte klok! En mindre bra dag på jobbet och inte riktigt vad jag hade hoppats på som sista tävling inför VM! Ibland är det svårt att få allt att falla på plats just där och då när det gäller, men det är ju tur att jag besitter lite erfarenhet och vet att det svänger snabbt i detta spel! Och vem var det som sa: Dåligt genrep, bra premiär?!

Och vilken tur att Flachau bjöd på många andra svenska höjdpunkter och framförallt Fridas härliga vinst! Och min klubbkompis Charlottas personbästa med en fin 9e plats! Jag fick vara en stolt och glad lagkompis! Tack också till den svenska hejaklacken som var på plats, behövdes bland alla österrikiska högljudda fans!

IMG_4940Vilodag och jakt på en bondgård – en timmerhög var det närmaste vi kom!

IMG_4947Sen pang tappade jag rösten! Vet inte om någon ville straffa mig, men fick ägna dagarna åt att försöka hålla tyst och att sträckläsa denna fantastiska bok! Inget mig emot, men största svårigheten utan röst var att i backen försöka kommunicera känsla och feedback till min tränare… Ny erfarenhet om nåt!

IMG_4984Följde Wengens klassiska kombination och hejade fram Hans till en bra top30 placering med en kanon störtloppsdel. Just nu är våra scheman inte alls synkade, men tänk hur glädje kan spridas via en TV bild🙂

IMG_5003Fyra dagars träning i Reiteralm och en liten kickstart mot VM. En hemresa med packning i massor och nu äntligen några dagar hemma för att samla energi, tänka på annat och ladda för en resa över Atlanten!

//Maria

 

Kommentera

