CykelVasan

 

Jag älskar att träna och det är också en stor del av mitt jobb som skidåkare. Alla träningsdagar är inte lätta och kan genomföras med ett smile på läpparna men att sätta upp mål på vägen motiverar och det blir därigenom lättare att kunna se sina små framsteg längs vägen. En annan sak jag tycker är viktig är variation i träningen, dels för att min idrott är väldigt allsidig men också för att få ombyte i träningen och på så sätt hålla glöden uppe. Därför har jag de sista åren haft just CykelVasan som ett litet delmål och något att se framemot när hösten närmar sig. I år fick jag äran att cykla som lagledare för Team Vattenfall – ett team som tagits ut genom en fototävling för bästa sommar cykelbild.

IMG_2783

Tidig morgon och på plats i ett blött och svalt Berga by. Underbart att se så många cyklister ladda för de kommande 95km – det kallar jag för hälsa!

IMG_2797

Lite lerigt, halt och blött men fina spår och peppande publik längs vägen mellan Sälen och Mora.

IMG_2799

Rullade in hel och hållen efter 3.41 i Mora och slog min tid från i fjol med 25 minuter! Tror också att jag kan utse mina supportrar till de mest aktiva längs vägen – följebil, ett frenetiskt tutande & hejarop som inte gick att missa. Vissa hade nog velat cykla istället för att stå på sidan men de är värda sin medalj ändå!

IMG_2803

Trött, nöjd och som en stolt Team Vattenfall lagledare summerar jag ytterligare en bra CykelVasa. En stor godispåse, ett varmt bad & en super middag fick avsluta en bra lördag!

//Maria

2 thoughts on “CykelVasan

  1. Tony Eriksson skriver:

    Hej Maria !
    Pratade med dej precis innan starten på Cykelvasan🙂 Brorsan tog en bra bild på dej om du vill ha🙂
    // Tony

Kommentera

