Last weeks…

 

Våren har varit efterlängtad och skönt att varva ner efter en lång och bra säsong. Men lugnt har det inte varit för det!

IMG_0840Tillsammans med landslaget, sponsorer och massor av skidåkande ungdomar samlas vi varje vår i Lindvallen för Sälen Winter Games. Tävlingar, middagar, sponsorevent, morgonskidåkning och dagar fulla med skidåkning.

IMG_0847Från Lindvallen till Åre med helikopter – blev en av mina guppigaste resor i 220km/h…

IMG_1016Till Åre åkte vi för att tävla i Betsafe Alpine Challenge som varje år arrangeras av Jon Olsson. 10 års jubileum och lika imponerad varje år av detta välarrangerade, mäktiga och roliga event! En stor eloge till Jon & co!

IMG_0992 Påsken firade vi sedan i Åre som bjöd på riktigt vårväder – sol & regn om vartannat!

IMG_0948Snön utanför liftspåren imponerade inte men backarna var i fint skick och perfekt för sköna påskdagar i backen!

IMG_0997

IMG_0933IMG_0934                                          Vi alla startade varje morgon med en längdtur uppe i Ullådalen. Konstaterade att jag behöver träna på min längdåkning men också att det var riktig livskvalité!

IMG_0939Jag som chokladälskare trivdes som fisken i vattnet under vårt besök på Åre Chokladfabrik. Djupt imponerad av Marina & co som startade allt detta hemma i köket med morfars syltkastrull 1991. Idag tillverkar de 9 miljoner praliner/år och alla fortfarande handgjorda och smaksatta med äkta råvaror! Vad som imponerade mest på mig (förutom den fantastiska chokladen) var vilken otroligt positiv arbetsmiljö de jobbade i och alla vi mötte skrattade och var positiva – måste vara chokladen..

IMG_1073Avslutade min påskvecka med Skutskjutet tillsammans med detta snabba gäng!

IMG_1104Sedan begav jag & Hans oss på en liten tour till Norge och Hemsedal, där jag fick agera coach – och jag gillade det! Här en lunch på hotellet med bästa utsikten och en bättre lunch med många skratt!

IMG_1167 Min skidvår avslutades igår med läger i Mölltal och egentligen var det starten på nästa säsong med lite nytt gäng, nytt material och växlande väder minst sagt!

IMG_1166IMG_1174 Väldens bästa jobb med fantastiska vänner!

IMG_1178Nu checkar jag ut från snö och skidor ett tag, men snart drar satsningen igång inför nästa säsong igen!

//Maria

Kommentera

