Thanks Sotji – Bye Olympics

Olymic collage

Så här sammanfattar jag mitt OS i bilder! Mitt tredje OS i karriären och ännu en upplevelse och ett äventyr att minnas. Åkte till Ryssland med höga förväntningar efter en bra säsongsstart i ryggen och hade egentligen ett mål där jag lovat att ge mig själv chansen och satsa fullt i mina fyra åk. Trots att jag inte uppfyllde någon medaljdröm lämnade jag ändå nöjd över att ha uppnått det jag lovat mig själv. Ett OS är var fjärde år och att lyckas just den dagen, just det åket är svårt och inget som går att göra på beställning. Jag har gjort det förr, har medaljer i bagaget och OS medalj drömmen får fortsätta att förbli en dröm för ett tag! Men förutom dessa medaljer lämnar jag med massor av minnen, trevliga möten med nya människor, nya intryck och lärdomar – någonting som betyder så mycket för mig och min framtid!

Nu blickar jag framemot nya utmaningar och att avsluta denna världscupsäsong med stil och närmast nästa veckas världscuptävlingar i Åre. Och ni som tajmar in sportlovet i Åre just då – kom och hejja fram oss!

Spasiba! //Maria

Kommentera

