Livet som störtloppsfru!

ReiterAlmÄntligen fick vi till några bra träningsdagar efter Flachau och Reiter Alm bjöd både på trevlig sällskap och kanon förhållanden! Energinivån efter tävlingen då anspänningen släppt och man slappnar av lite, var väl sisådär men fick med mig två bra storslalom dagar.  Namnlöst-2Spenderat några härliga dagar i Innsbruck. Underbart att nästan varje morgon få vakna till denna vackra vy, trots att vi mestadels av tiden lever bland dessa berg så uppskattar jag det verkligen! Någonting som jag blivit betydligt bättre på efter min knäskada då det blev paus från det ett tag. Allt för nåt gott med sig! Även hunnit med middagsdate när jag och Hans äntligen tajmade en ledig dag ihop, sconesfrukost, gjort min första tiramisu och sen det vanliga – träna, sova, tvätta och äta! Fortsätter med min tyska också och insett att med ett glatt tyskt  ”Jaaa” och leende kommer man ganska långt! Namnlöst-1Fördelen med att bo nere i Innsbruck är att allting plötsligt är så nära! De senaste dagarna har jag därför hängt med Hans i Kitzbühel och sett hur de egentligen har det på sin farttour – känt på livet som störtloppsfru. Väldigt trevligt och ganska annorlunda. Tålamod och vänta blir man väldigt bra på! Imponerades också stort av Kitzbühel som skidområde. Många, långa backar i alla slags lutningar och terräng och att solen sken från klarblå himmel gjorde mig inte heller nåt. Men vad jag imponerades av allra allra mest var hur otroligt modiga alla dessa killar är som slänger sig ut för ”Die Streif”! Jag har åkt många backar, tävlingar och sett olika hang, men detta var något utöver det vanliga – och då kollade jag bara de första tre käpparna från starten som är några få procent av den tuffa banan! Jag är glad att jag åker slalom, punkt slut! 

Efter härliga och roliga dagar tillsammans med Hans är jag nu i Tarvisio, Italien. Här bor vi precis nedanför backen och laddar upp inför nästa helgs tävlingar som flyttats från Maribor till Kranjska Gora. Orten där jag åkte Ungdoms OS för en herrans massa år sedan och har goda minnen från! Men fram tills dess – dags att slipa på lite tekniska detaljer!

//Maria

 

 

One thought on “Livet som störtloppsfru!

  1. Hanna skriver:

    Bra kört i gar! Och grattis till Frida för hennes första vinst!
    Nu är ni favoriterna inför Sotji-slalom, mina i alla fall :)!

Kommentera

