Gå på tur?!

Första gången jag såg och förstod vad det här med touring (gå på tur med skidor och stighudar uppför ett berg) var, fattade jag ingenting av tjusningen och tyckte nog innerst inne att det var lite töntigt! Men jag tror Tirol har ändrat mig och här nere springer var och varannan upp på något av alla berg som omger oss flera gånger i veckan. Har insett att det är grym träning, spännande att se nya ställen och riktig livskvalité! Idag var det dags att ta en tur och inviga mina nya pjäxor jag fått av min kära Hans i julklapp! Ja egna pjäxor till och med, jag blir nog fast (;

IMG_6685Erik guidade mig mot toppen av Patscherkofel och vi hade lite sällskap på vägen upp. IMG_6690Nöjd och svettig uppe på toppen (2248 möh) efter en timmes lugn tur. IMG_6694Utsikten över Inntal går inte av för hackor!IMG_6697Inte heller gjorde denna Apfelsaft det – bästa på länge! (allt sägs smaka ”bästa på länge” där uppe….)IMG_6707Svårt att inte gilla detta, utsikten är fantastisk och jag njuter och samlar energi så mycket jag bara kan!IMG_6704Tack bästa grannar för att ni gjorde min dag! 

Nu ska jag krypa ner i soffan med en kopp te, njuta av sista kvällen här i Innsbruck & se Patrik Möter med Anna Haag & Emil Jönsson!

//Maria

Kommentera

