Booooormio

MPH 4 - BormioCopyright: AgenceZoom/Rossignol

Vaknade upp i söndags lite skeptisk till vädret och möjligheten att kunna genomföra tävlingen. Men organisationen hade jobbat hela natten och överraskade med bättre underlag än jag kunnat tro efter den snö och regnet som fallit. Tävlingen blev en utmaning utan speciellt skön åkning. Men efter tre mindre bra slalomtävlingar från min sida och en aning frustration var lyckan över min andra plats nästintill obeskrivlig! Bilden får säga sitt!

Nu tillbaka i Innsbruck där jag ska träna och samla energi inför nästa veckas slalom i österrikiska Flachau. Efter julens envisa förkylning tog jag idag min första löptur på någon vecka och påmindes återigen av att – man mår verkligen bra av att träna! Och denna alpmiljö gör det inte sämre! (:

//Maria

************

After almost 50 cm of snow and a lot of rain, I was a little skeptical that they would be able to run the race. But the organization had worked all night and done a great job. The race was a tough story and hard to find any good feeling while skiing. But after three less good slalom races from my side and a little frustration, my happiness over my second place was almost indescribable!

Back in Innsbruck again for physical training and gather energy for next week´s slalom in Flachau. Took my first run today after a few weeks of cold and I was reminded of how good it feels to work out and especially in this environment, with the Alps all around!

2 thoughts on “Booooormio

Kommentera

