MY HAPPY PLACE

IBK collage2Första snön föll i Innsbruck & affärerna fylls redan med julpynt ➽ En bättre söndag i Pitztal med min kära ➽  -Eine heiße Schokolade und ein Apfelstrudel, bitte!  ➽ Vilken överraskning – min favorit Cos har öppnat här i stan!

Innsbruck börjar bli min lilla pärla där jag kan samla energi utan att behöva göra en massa måsten varje dag. Vackrare ställe om man gillar alperna får man leta & närheten till skidåkningen är för mig som skidåkare oslagbart. Det var bara det där med tyskan….. men jag jobbar på det!

En veckas vila & träning är över, strax dags att hoppa in i bilen mot Pitztal. Natten bjöd på ännu mer snö & puder på glaciärerna.. Håller tummarna för bra kommande träningsdagar & förhoppningsvis några åk nerför Söldens brant.. Premiären 26 oktober närmar sig!

****************

 Innsbruck has become my favorite where I get tons of energy without a lot of must haves every day. A more beautiful place if you like the Alps is hard to find and close to skiing is, for me as a skiracer, unbeatable. It was only the thing about speaking German….. but I’m working on it! :) A week of rest and training is over and I’ll soon jumping in the car towards Pitztal. More snow came during the night and reports about another powder day on the glaciers. Hoping for some good training days and hopefully ski down Söldens steep a few runs.. The premiere on 26th October comes closer!

//Maria 

Kommentera

