SUMMER TIMEOUT!

Jag älskar vintern, men att leva bland snö & kyla från augusti till maj tar på energin – därför passade jag på att ta vara på de sista sommardagarna i den spanska solen för att ladda upp ordentligt innan säsongen drar igång på riktigt!

IMG_5664IMG_1730.JPGIMG_5648_DSC1961_DSC2053Fem dagar med allt jag kunde önska för att må bra & samla lite extra energi! Mycket skratt & det sägs ju vara skrattet som förlänger livet!🙂

Sista kvällen besökte vi Calima, en restaurang med två stjärnor i Michelinguiden & det var en upplevelse jag inte glömmer i första taget. Vi serverades 21 rätter – alltifrån fryst anklever & rysk svart kaviar till gazpacho & egg but no egg (?).. Servicen var proffsigt synkad med hemliga små ljud & hela stället var i en klass för sig. Själva maten var en skräckblandad förtjusning för min del & min i vanligt fall trygga zon fick sig en rejäl match! Absolut att rekommendera vid ett besök i Marbella! Spana in Jons blogg för att se vad vi egentligen åt! IMG_5656_DSC2435_DSC2443

MUCHAS GRACIAS!

******************

I love the winter, but spending August to May with snow and cold takes a lot of energy. That’s why we headed to Spain for five days to get some extra energy before the season starts for real. Our last night in Marbella we visited a restaurant with two stars in the Michelinguide – Calima. A great and special experience and absolutely to recommend!

 

Kommentera

