CYKELVASAN

bild (40)Lämnade ett varmt Zürich tidigt och landade på Arlanda där det bar av mot Dalarna direkt.

bild (41)Med bästa support i Mora & Sälen vaknade jag upp på lördag morgonen långt före klockan, men hade hoppats att benen hade varit lika pigga som huvudet!

Vasan cykelMin hjälpryttare (som jag gett tydliga order om att alltid ligga bakom mig) var bra peppande sällskap och hejjaklacken längs vägen troligtvis den mest högljudda och aktiva!

Maria Cykelvasan95 km & 4 timmar senare kom vi oss i mål på stumma ben! Bitvis kramp i båda benen, cykelmek, lerigt, hoppigt, blött, men härlig stämning som vanligt, positiva cyklister & Storcken tog mig runt på ett säkert sätt! Jag gillar utmaningar i den vardagliga träningen & Cykelvasan är en perfekt sådan!

Nu har jag fått några dagar hemma med båda vila & hård träning. Plus en storrensning som heter duga – det var på tiden! Till helgen söderut igen för skidor kommande vecka!

//Maria

*************

We had a great but tough bike race 95km from Sälen to Mora. Rain during the night made it muddy and slippery, but we made it to the finish around 4 hours. I like challenges like this, something to look forward to and different from the traditional training! Spent the last days at home, resting and training. Flying south this weekend and skiing again coming week! 

Kommentera

