MAY

IMG_3719

Avslutade April med en lyckad och behövlig axeloperation. Följdes av fyra veckor med mitella, egna lösningar på vardagsproblem och mycket snälla hjälpsamma assistenter – tur jag har mina tricks efter tidigare axeloperationer!

IMG_3787

Passat på att plugga och lärt mig allt jag kunnat om denna skapelse, anatomi och fysiologi. Ett stort plus är att ha mamma och pappa som dagligen jobbar med det, dock en aning risk för överkurs…

IMG_3799

När man själv inte kan åka skidor som nyopererad får man fungera som coach. Trevligt och bra arrangerat regionläger i Åre med mycket fantastiska ungdomar. Men en sak lärde jag mig – det är inte lätt att vara coach..

IMG_3817

Maj fortsatte med Olympic Camp på Lillsved utanför Stockholm. Ett tillfälle att träffa alla aktuella olympier, utbyta erfarenheter men framförallt inspireras inför kommande OS i Sochi, bara 7 månader kvar.. Team building, träning, föreläsning och klädprovning. Tack det rosa laget för roliga dagar!

IMG_3840

Med fortsatt tema inspiration fick vi se Sverige vinna över Canada i VM kvartsfinalen – live sport när det är som bäst!

IMG_4090

Träningsläger på Bosön med tuffa träningspass och andra roliga inslag. En kväll med ICA och matlagning på ett häftigt ställe som fick mig att smälta! Vi fick bla lära oss bästa tipsen kring grillning, goda grill tillbehör, japansk mat, slå en egen bearnaise och göra egen korv. Lärorikt och det buffébordet gick inte av för hackor!

IMG_3864

Jag ingick i grillteamet med ICAs egen super kock Tove. Lammstek med rosmarin och honungs glaze och en lax med en rub vi slängt ihop så där på en minut.. Passade på att utmana mig själv och tog hand om laxen och blev faktiskt imponerad av vad vi kunde åstadkomma för gott! Tack ICA och alla kockar för allt ni lärt oss!

IMG_3885

Lite av en händelsernas månad blev mitt Maj och nästa stopp Malmö och Eurovision song contest. Häftigt, glammigt och schlager i sitt esse på alla vis!

bild (39)

En månads tuff träning och fri från mitellan firades med några härliga dagar med familjen i New York. Atmosfären, maten, shoppingen, sällskapet, hotellet, språket, folket – jag bara gillar allt med den stan!

IMG_4318

Äntligen hemma & firade in högsommaren i norr med dessa gubbar!

//Maria

**************

Ended my April with a successful shoulder surgery and had to use a mitella during four weeks. Brought me time to study anatomy and physiology and also coaching the last skiable days in Åre. In middle of May, outside of Stockholm, a big group of athletes met for an Olympic camp during three days. Exchange of experiences, team building, training, lectures but most of all inspiration for coming Olympics in Sochi!

My May was full of activities – training camps, ice hockey World Championships in Stockholm, cooking class with ICA, Eurovision song contest in Malmö and to celebrate four weeks of hard training and finally done with my mitella we made a great family trip to New York. I just love that city!  

//Maria 

One thought on “MAY

  1. thelifeisfunna skriver:

    Hej! Hoppas allt är bra efter operationen och allt. Jag verkligen älska NY och ska åka dit om ca ett år då jag fyller 20 tillsammans med mamma. Skulle vara jättekul om du ville tips om bästa boende, mat ställen, och andra roliga/härlig platser i NY.
    Ha det bra! / ANNA

Kommentera

