Energi boost

Flachau bjöd på en härlig kvällstävling och publiken gjorde stämningen! Min insats var sig lik med ett bra och ett mindre bra åk och slutade på en fin 7e plats, tydligen också min vanligaste placering under alla mina år i världscupen.. Livet på vår tour innebär en hel del resande och flängande fram och tillbaka, uppladdning, urladdning och på samma visa återigen. Senaste veckorna har jag haft en känsla av att kroppen sprungit ifrån mig och jag har aldrig riktigt hunnit ikapp. Många små faktorer till det och det gäller att lyssna när kroppen vill säga ifrån! Nu har jag haft några sköna lugna dagar hemma utan minsta måsten och jag tror det var vad jag behövde!

IMG_3131

IMG_3136 Landade i ett kallt och vintrigt Norrland, exakt vad jag hade längtat efter!

IMG_3153 IMG_3173 IMG_3180

 

IMG_3163Idag tog pappa med mig ut till havet på en tur med långfärds skridskorna. Jag älskar havet på sommaren och jag kunde inte göra annat idag! Några minusgrader, fin is, riktig livskvalité och jag njöt med ett stort smile! Efter en härlig energiboost med bra dagar hemma är nu väskorna packade igen och imorgon bitti flyger jag söderut. Tillbaka till farmen i Hinterreit för uppladdning inför kommande tävlingar i Maribor!

Lev & njut av livet! //Maria

Kommentera

