Träning & vila

IMG_3099 Lämnade Innsbruck med tåg mot Rosenheim och vidare till Hinterreit. Det slog mig när jag väntade på tåget hur vackert Innsbruck är och jag har förmånen att ha det som ett extra litet hem!IMG_3101 Tillbaka på bondgården i Hinterreit som nästan alltid, trots väder, bjuder på fina förhållanden! Två pass storslalom och två pass slalom på tre dagar hann vi med och under säsong är det alltid svårt att hinna med att klämma in bra träning i programmet. Ett plus med Hinterreit är också att man får sig en gratis tyska lektion på köpet då bonden Peter envisas att prata enbart tyska trots att man ser ut som ett frågetecken och enbart säger ja ja till allt. Den där tyskan kanske sitter där en vacker dag…IMG_3103 Var tvungen att ta ett kort från gymmet häromdagen! Så här ser deras inspirationsbilder ut, vad tycks? Själv tycker jag bara att det är för mycket och funderar hur deras kost egentligen ser ut, men jag tyckte mig se att många där på gymmet sneglade och smygposade i speglarna! IMG_2617Nu är vi på plats i Flachau och detta är min utsikt från rummet, en bra kick varje gång jag kikar ut! Idag har vi vilodag och den startade med en skön morgonpromenad i finvädret! Resten av dagen blir fullspäckad med alpint, längd & skidskytte på tv! Precis som en lugn vilodag ska vara! Heja Sverige!

//Maria

*****************

Leaving a beautiful Innsbruck and three good days of training in Hinterreit. Now in Flachau and having a good day off with a lot of skiing on tv – thats how an easy day should be! Go Sweden!

 

Kommentera

