Hej 2013!

IMG_30252013 firade vi in i Innsbruck med god middag & roligt sällskap! Aldrans bjöd på bästa utsikten för alla fyrverkerier!

IMG_3041Ingen rast ingen ro & den 1 januari var det dags för Münchens city event och parallell. Fantastiskt bra arrangemang och trots super varma dagar med regn lyckades de få till ett bra underlag! För min del blev det en 2/100 förlust mot Tina Maze i kvartsfinalen, men jag är nöjd över mig själv att jag vågade utmana med tuff åkning.

Nästa stad och tävling var Zagreb & ryktena skvallrade om hårda förhållanden med is i backen, nåt som vi väntat på! Men natten mot race dagen bjöd på varmt väder och ”dramatisk förändring i backen” som det beskrevs. Så istället blev det lite vårförhållanden med salt, nåt som vi i Sverige också är rätt vana vid. Hade en bra känsla inför tävlingen & gillar både backen & atmosfären runt tävlingen. Gjorde ett bra första åk med en sämre avslutning som jag kämpat lite med sista tävlingarna, men låg på en bra 3e plats! Lite analys, nytt fokus och full gas som taktik i andra åket höll ungefär 15 käppar tills jag låg i snön och en innerskida! Trist och ledsamt men mest av allt revanschsug! Sveriges dag strålande ändå med Frida på en härlig andra plats & Nathalie visade ännu en gång vad hon går för med 4e tiden i andra åket och en 13e plats! Grattis tjejer!

IMG_3060Resan hem från Zagreb sammanföll med Österrikes värsta trafikdag då alla skulle hem från jul & nyårsfirande! Sammanfattas med kö, regn & 10 långa timmar i bilen + att den dagens kommer att undvikas i framtiden! Tur jag hade väskan full med underhållande tidningar så jag kunde drömma mig bort ett tag..

IMG_3073Väl framme i Innsbruck och lugna dagar med min favorit! Har äntligen kommit igång med fysträningen igen efter några veckors seg förkylning och jag påminns varje gång efter ett uppehåll om hur skönt det är att få träna sig riktigt trött!

IMG_3081Innsbruck bjöd mest på varmt väder & regn men visade sig till sist från sin bästa sida när det var dags för mig att packa väskorna igen! Nu tre dagars träning i Hinterreit innan nästa slalomrace i Flachau på tisdag! Slå på tvn & håll tummarna!

//Maria

Kommentera

