Mitt 2012

JanuariMitt nya 2012 började på bästa sätt med härligt vinterväder och jag tog en trip till Kitzbühel och hälsade på Hans. En sak på tv men en sak i verkligheten!

KnäskadaLika bra som det började lika dåligt fortsatte året! På en storslalomträning i Hinterreit slet jag av mitt främre korsband i vänster knä och säsongen var över. Hem till Umeå och operation på Sports Medicine två dagar senare, allt gick så snabbt att jag aldrig riktigt hann förstå vad som egentligen hände. Jag var helt klar med att jag skulle komma tillbaka starkare än förut och jag var snabbt igång med min rehab. De två första månaderna var riktigt tunga och jag är så glad för alla runt omkring mig som fick mig att se en annan sida av livet och allt annat ljust omkring mig! Största tacket också till alla på Sports Medicine och andra som hjälpt mig innan och efter operation – ni är guld värda för mig!

Kul vårMars & april överraskade med många höjdpunkter! En helg i norska Kvitfjell för att se Hans tävla störtlopps världscup, det är sällan det passar och en av de positiva sakerna med att vara skadad. Direkt från Norge till bästa Dessan, Petter & Buster i Tandådalen för en riktig energiboost med fjälluft & god mat! Ni gjorde mina dagar! Avslutade det med grymma dagar i Åre tillsammans med bästa vännerna. Dagar som jag inte glömmer i första taget & som vi snart gör om!

En fördel med att vara hemma så mycket är att jag fått uppleva vintern hemma på ett annat sätt! Spenderat tid i kära Bräntberget, precis som förr i tiden, och sett mina gudbarn leendes och göra framsteg på skidorna, det ger energi!

nära o käraNjutit av tid med nära & kära, svensk vinter och kvällar med god mat och bästa sällskapet!

Innsbruck rehabDessvärre bröt Hans benet illa i mars och kryckorna ville inte lämna oss riktigt ännu. Vi kämpade på med rehab och bytte kalla Sverige mot varmare Innsbruck. Ny miljö och välbehövlig energi. Avslutade med ny operation för Hans för att ta ut några skruvar i benet!

Monaco:NiceVärmen gav mersmak och en behövlig paus i Monaco och Nice i början av Juni. Den kallas guldkusten och jag förstår varför!

svensk sommarSvensk sommar när den är som bäst! Midsommar i Dalarna, supporter på pappas cykeltävling, underhållning av syskonbarnen och mysiga kvällar på Bredskär!

RoadtripI juli lämnade vi Sverige och drog på roadtrip söderut igen. Ett stopp i Stockholm och besök på Gröna Lund kändes som en bra kickstart. Regn genom Europa men väl framme vid vårt mål – Zermatt, sken solen från blå himmel! Sex månader sedan min operation firade jag med att ta mitt första åk, med lite skräckblandad förtjusning! Gick absolut över förväntat!🙂 Firade sedan en av mina bästa födelsedagar där nere. Guidades upp till Chez Vrony som visade sig vara en riktig pärla och bjöds på en riktig födelsedagslunch med en maffig ”tårta”! Allt det plus den fantastiska utsikten, kunde inte bli bättre! Tack Hans & Catalina för det minnet! Avslutade vår trip i Innsbruck och blickade ut över Inntal uppifrån Nordkette!

Säsongsstart

September, Oktober, November och December har sprungit iväg och jag är tillbaka på skidor igen. Har varit en fajt att övervinna både rädsla och osäkerhet men jag är stolt över att jag är där jag är idag! Njuter av livet med skidåkning på ett annat sätt och tror att lite distans till det hela har varit bra för mig!

Nu ser jag framemot ett bra 2013 och önskar er detsamma! Ta vara på varandra & njut av livet!

Kram Maria

2 thoughts on “Mitt 2012

Kommentera

