St Moritz

Maria st moritzFem dagar hemma försvann men för första året på länge hann jag få fram lite julpynt i min lya! Min syster överraskade med finaste grankvasten på min dörr och självklart han jag med julbaket, som är ett måste för mig som sötsaks älskare! Hörde ryktas om Leilas underbart goda choklad biskvier och visste inte riktigt vad jag gav mig in på.. Två timmar senare, varav en timmes vispande med och utan vattenbad, stod de äntligen klara! Och ja, det var värt mödan!

En utflykt till Lindmyra med min syster & systerbarn för att hälsa på sju små ursöta Ridgeback valpar! Jag som är lite hundrädd föll pladask och hade mer än gärna tagit med mig minst en hem! Men bäst av allt är att lilla Majsan imorgon flyttar in hos min syster – en tidig julklapp till barnen och väntar med nöje på de smås reaktion!!

Julen får vänta ännu ett tag och vi åkte till St Moritz & Corvatsch för att träna inför förra helgens storslalom tävling. Passade på att ta ner mina puderskidor då vädret lovade snö – större chans att de kommer till användning nere i Europa än hemma på Bräntberget. Vi fick oss en dags friåkning, men hade nog hoppats på att den lovade snön skulle haft mer att erbjuda! Men alltid skönt att ibland skippa käppar och tidtagning och istället njuta av skidåkningen på annat sätt! Corvatsch bjöd oss sen på bra träning och kalla dagar. Helgens tävling i St Moritz har jag försökt lägga bakom mig och är ingenting jag kommer att hänga upp i julgranen. De senaste dagarna har jag lagt all energi på att försöka hitta tillbaka till lite självförtroende i storslalom och våga slappna av och vilja åka fort. Lättare sagt än gjort, men jag känner att jag tagit små steg framåt. Ny chans på söndag i Courchevel och jag är inte den som ger mig i första taget!

//Maria

Kommentera

