Finally!

20120720-075923.jpg

Idag har det gått 6 månader sedan min korsbandsoperation och äntligen får jag ta ett nytt steg efter en tids jobbig, utmanande men även nyttig rehabilitering! Gjorde i onsdags ett hopptest som visade att allt ser bra ut, men självklart finns det saker kvar att jobba på för att komma tillbaka starkare! Den sista månaden har varit ett stort framsteg och jag känner att jag äntligen kan lita på mitt knä.
Med en positiv känsla men också lite nervositet sitter vi nu på väg mot Schweiz för att på måndag åka skidor!

De sista dagarna har äntligen bjudit på härligt svenskt sommarväder och har njutit av det på bästa sätt! Men nu ser jag framemot att byta ut de dagliga rutinerna, gymmet och löpspåret mot alper och snö!

//Maria

***************
Six has passed since my ACL surgery and after a long and intense rehabilitation I’m finally ready to take a new step. All knee tests that I’ve done looks good and now I trust my knee in all situations. With a good feeling but also a little nervous we are on our way to Switzerland and skiing on Monday!

The last days have offered perfect Swedish summer weather and we have enjoyed it in the best way. But now I’m really looking forward to replace my daily routines, the gym and runningtrail with the Alps and snow!

//Maria

4 thoughts on “Finally!

  1. Vila skriver:

    let us know about your feelings after being on the snow after such a long break. hope this last week on snow gave you a good stimulation for upcoming trainings and new season!

Kommentera

