Thaurer Alm

Dagens träning skulle bestå av högintensiva intervaller på cykel, perfekt då att kombinera det i ett mountainbike pass upp till Thaurer Alm tyckte jag.. Resultatet blev desto längre, fler och högre puls intervaller.. Lite förenad nytta med nöje!

Dagens karta.

Började lugnt, fint & vackra Österrikiska vyer..

Vår planerade väg stoppades av träd över stigen, försökte hålla Hans humör uppe med att ”så här är det med mountainbike – lite utmanande..” Men vi vände ganska snabbt och tog oss upp en annan väg!

Efter en timme konstant uppför såg vi äntligen vårt mål..

Men straffades av punktering.. Fortfarande glada och med tron att vi nästan var uppe, möttes vi av 40 minuters BRANT cykling! Slutade med att jag höll på att vingla ner över ett stup, puls närmare max och en cykel som hellre stegrade än samarbetade..

Trötta nådde vi äntligen hyttan!

Väl värda en kolhydratsrik måltid!

En typisk Österrikisk ruhetag måste ju firas med en klassisk Kaisserschmarren. Sist jag åt detta var dagen jag drog av mitt korsband med vetskapen att det troligen skulle bli min sista på ett tag. Så känslan med denna måltid var desto bättre & jag är tillbaka på banan igen!

Turen ner var egentligen den jag var mest nervös över, då jag har hemska minnen från en tur nerför Hammarbybacken. Konstaterade att det aldrig kommer att bli en downhillcyklist av mig, men med lite bromsteknik och bort från allt rullande grus skötte jag det rätt snyggt!

En härlig, jobbig tur som det får bli repis av, men tills dess håller jag mig borta från branta stigar nerför!

God natt!

One thought on “Thaurer Alm

  1. Catalina skriver:

    Sjukt bra jobbat hörrni å fina bilder:) får mej å längta neråt! Har precis anmält mej till en halvmara så nu ska de banne mej tränas! Ha de gott!!! Kram

Kommentera

