"Vardagsproblem"

I och med min skada i slutet av januari har jag tillbringat mest av tiden hemma, vilket jag inte alls är van vid. Det finns många positiva saker med det men inte förrän nu – 3 månader senare känns det som att jag kommit in i vardagslivet på riktigt! Under den här tiden har jag upptäck att jag blivit väldigt bortskämd på vissa bitar och speciellt maten! Vi bor nästan alltid på hotell under träning & tävlingssäsongen och serveras frukost, lunch & middag! Fantastiskt kan många tänka men i långa loppet är det inte lika fantastiskt & till sist smakar allt samma sak. Därför har det varit härligt att få vara hemma & laga sin egen mat men jag märker hur dålig både min planering & idéförråd är! Under säsong när man är hemma några dagar lagar jag alltid det man längtat efter mest & det kan vara samma återkommande varje gång. Men denna gång har jag ställts på prov, ett nyttigt sådant! Har blivit en hel del test av nya recept & Hans tycker till och med att jag visat riktigt bra kunskaper! Tänkte iallafall dela med mig av en vardags favorit & speciellt för se som gillar frukt i maten. En god & lättlagad kasslergratäng helt enkelt!

20120426-174309.jpg

20120426-174400.jpg
Skiva 500g kassler & lägg i botten på en smord form

20120426-174441.jpg
Blanda 3dl grädde med 1msk curry & 2-3 msk chilisås

20120426-174541.jpg
Blanda ner en hackad purjolök, en liten paprika, en hackad banan, en liten burk ananasringar & mandarinklyftor + 1-2 del riven ost.

20120426-174731.jpg
Häll blandningen över kasslern & grädda på 200grader i 20-25 min.

Lätt & gott! Perfekt för matlådan (upptäckt att dessa är riktigt bra att ha när man kommer hem vrålhungrig efter träningen:))

One thought on “"Vardagsproblem"

  1. Anna skriver:

    Låter jätte gott, har haft idée torka på vad som ska ätas här hemma så det var helt perfekt att du la ut det här.🙂

    Får gärna lägga ut fler recept på mat och bakverk om du vill😀

Kommentera

