Tack det räcker nu!

En världscup helg i Åre med delade känslor är passerad. Väldigt kul att se de svenska tjejerna prestera fantastisk åkning och fina resultat, det inspirerar mig trots att det kändes otroligt tungt att stå i mål och missa en av årets stora höjdpunkter!

Men min Åre helg känns långt bort och de sista dagarna har varit väldigt upp&ner då jag i torsdags fick ett samtal om att Hans kraschat illa i Italien och brutit benet. Jag var precis på väg med flyg till Stockholm och innan jag själv fick prata med Hans och veta hur allt stod till var det rätt ånga tankar som rusade.. Tack vare bra sjukvård och proffsiga läkare mår han betydligt bättre idag. Läs Hans egna berättelse och lite härligt beskrivande bilder (en liten varning för den känslige..).

Fick denna bild idag & det känns tryggt att se den Hans jag är van vid 🙂 För att se någonting positivt i det hela så får vi nu köra rehab tillsammans några månader och ska man ändå göra illa sig så varför inte göra det tillsammans!?

För min egen del rullar min rehab-vardag på och imorgon blir det ett vattenpass för lite variation! Sen en dag i skidbacken med mina bästa gudbarn!

God natt!

 

6 thoughts on “Tack det räcker nu!

  1. Carita skriver:

    Ja fy fasen! Prövningarnas tid är inne. Kan tro att det var tufft att vara en betraktare i backen, inte din plats 🙂 Att snubben också kraschar är max otur. Det positiva är som du säger att ni får rehaba tillsammans. Får du supertråkigt är du alltid välkommen till oss i Övik för att ta ett rehabpass med K. Vi bjuder på lunch innan du åker hem 🙂 🙂 Kämpa på nu så vi får se dig mellan portarna snart igen!

    • Maria skriver:

      Ja allt har ju gått bra så nu är det bara att bita ihop och köra rehab på bästa sätt! Missade K i Umeå, men skrev till henne att nästa gång får hon hojta till! Hörde att det gick bra, skönt!
      Övik låter lockande, miljöombyte är alltid bra – får hör av mig 🙂

  2. Benita skriver:

    Hej Maria. Det är härligt att läsa din blogg, speciellt när du ger mej lite hopp ang korsbandsskadan.
    Jag väntar på operation, blir om 2 veckor, också främre korsbandet.
    Gör det fortfarande ont i ditt knä, känns det mycket annorlunda än tidigare? Hade du mycket ont första dagarna efter operationen?
    Lycka till med rehabträningen.
    Vh

    • Maria skriver:

      Hej!
      Du behöver inte vara orolig! Jag har inte alls haft mycket ont i knät förutom precis när olyckan hände. Efter operationen är det mest stelheten som är det jobbiga men det ger sig ganska snabbt. Sen får man bra värktabletter för att äta dagarna efteråt så smärtan för min del var inte alls farlig! Jag var väldigt positivt överraskad!
      Nu har det gått 2 månader för mig och idag tänker jag inte alls så mycket på knät i mitt vardagsliv. Sen när jag tränar och kör rehab så är det ju betydlig svagare, men jag ser små framsteg nästan varje dag!
      Lycka till med din operation, det kommer gå som en dans! 🙂

  3. Elin S skriver:

    Åh, jag läste om olyckan både i tidningen och på Hasses blogg, fy fanken!! Men tur att det inte var värre iaf… och som du säger – nu kan ni umgås mer och rehaba tillsammans – alltid något!
    Det var så kul att vi hann träffas en snabbis när jag var uppe! Keep up the good rehab och hälsa Hans! Stor kram!!

    • Maria skriver:

      Tack Elin! Hans får lmna sjukhuset imorgon och vi kämpar på! Snart påsk och då kan ju allt bara vara på topp!
      Kram

Kommentera

