Delmål 1 avklarat

20120130-135830.jpg

Min rörlighet i knät blir bättre och idag hoppade jag upp på cykeln för 5-10min lätt cykling….

20120130-135853.jpg

….eller jag vet inte om man kan kalla det för cykling då cykel hela tiden uppmanade mig att börja trampa! Hur som helst, jag gillar att se framsteg!

******************

The movement in my knee is getting better and today I jumped up on the bike for 5-10min easy biking. Or I don’t know if you can call it biking when the bike all the time told me to start pedaling! Anyway, I like to see progress!

7 thoughts on “Delmål 1 avklarat

  1. Johanna skriver:

    Hej!

    Jag är grymt ledsen för din skull, det knöt sig riktigt i magen… att du skadade korsbandet och missar all träning, tvälingar och att ”det vanliga i vardagen” som man tar förgivet verkkligen försvåras och kan bara så krävande!

    Däremot blir jag grymt glad nu istället, då jag ser att du redan… man kan väll ändå kalla det redan va? Att du fått börja ”cykla”🙂 Jätteskoj och jag hoppas och vet att du kommer tillbaka.

    Fortsätt gärna och skriv om din rehabilitering, jätte intressant.

    Lycka till och kom ihåg att fokusera på allt positivt, se inte tillbaka på bakslag och fastna inte i de jobbiga tankarna. Den mista lilla grej som man räknar till ett framsteg lyfter en och man får en så mycket starkare vilja ochett bättre psyke, du kommer garanterat växa som människa efter detta.

    Kämpa!

  2. Moa skriver:

    Jag är inne på vecka 3 efter min korsbandsoperation nu och får riktigt mycket motivation när man läser om att det går bra för andra!
    Känslan när rörligheten börjar infinna sig är riktigt härlig och den dagen när jag hittade min lårmuskel igen var bra.

    Hoppas din rehab fortsätter lika bra och fortsätt kämpa, med din fighting spirit kommer det gå hur bra som helst!🙂

    • Maria skriver:

      Åh då ligger du en vecka före mig, ska precis på koll vecka 2 imorgon & ta stygnen! Blir skönt att få duscha utan en påse på benet!
      Ja vissa dagar går det framåt mycket & vissa dagar ett steg tillbaka! Gäller väl att acceptera det också! Tålamod!
      Lycka till med din rehab också!:)

      • Moa skriver:

        Hm, insåg att min räkning möjligtvis blir lite fel. Det har gått ca 2½ vecka sen min operation, gjorde den, den 19 januari.

        Tog också mina stygn igår, så ännu ett mål är avklarat. Tålamod är nog nyckeln i det här, men dem dagarna när man ser ett litet framsteg gör så himla mycket för dem dagarna där man går ett litet steg tillbaka🙂

Kommentera

