Återbesök v1

En vecka sedan operationen & idag var jag på 1v återbesök. Svullnaden har minskat, jag har kunnat koppla på lårmuskeln och rörligheten är bättre. Jag har fått nya övningar och får nu lätt börja aktivera baksidan där senorna till mitt nya korsband tagits ifrån. Jag behöver ytterligare några graders rörlighet i knäleden innan jag får börja cykla lätt, men redan imorgon ska jag få ta en sväng till IKSU, mitt kära gym, för miljöombyte i rehaben och lite rodd!

Dagens benböj, lite annorlunda mot för någon vecka sedan!

Ja, jag har lite för mycket tid över men framförallt ville jag tacka alla på Sports Medicine med tårta för deras fantastiska omhändertagande! Trygghet har alltid varit viktigt för mig och det har jag verkligen känt 100% från deras sida!

**********************

Today is one week since my surgery and time for my first check. The swelling has reduced, movement improved and I can connect to my thigh muscle. I have got new exercises and started to activate my hamstrings where the tendons of my new ACL are taken from. Tomorrow it will be a light session in the gym for a little change of environment.

A cake for Sports Medicine for their excellent treatment!

Kommentera

