Födelsedag i Zermatt

Zurich och Schweiz välkomnade oss med storm och ju närmare Saas Fee vi kom lös blixtarna upp bergen högt uppe och regnet öste ner. Kanske inte helt oväntat fick vi ta en vilodag första dagen då det regnat på toppen till tidigt morgon och det var inte möjligt att åka. Trist såklart, men för mig var det egentligen helt perfekt då jag tog bilen till Zermatt, dalen bredvid, för att fira Hans på sin 27års dag!!

 Eftersom min present gick i kökstema så bjöds det på hemlagad köttfärssås. Fick dock strikta direktiv av Hans italienske vän att i Italien är det strikt förbjudet att skära pastan som du gör Maria! Får väl tänka på det till nästa Italien trip!..

Av ren tur tajmade jag också Catalina som var där och hälsade på sin Demian och de bjöd hem oss till sitt chatêau men den bästa tänkbara utsikten över Matterhorn. Perfekt avslutning på dagen och en rejäl boost av glädje & energi!

Jag fick mig trots allt en härlig dag med bästa tänkbara sällskap, en hel del sötsaker som hör födelsedagar till och det bästa av allt att äntligen få krama om min Hans!

/Maria

*********************

Our first day here in Saas Fee was cancelled due to a lot of raining and thunder during night and early morning. Not a good start of the camp but actually perfect for me! I took the car and drove to next valley and Zermatt to celebrate Hans 27th birthday! We had a nice lunch and of course a lot of sweet things – an important part of birthdays 🙂 I was also lucky to spend the afternoon with Catalina and Demian. They took us to their chateaux with an amazing view of Matterhorn!

I had a lovely day with the best company and the best of all – to finally hug my Hans!

 

Kommentera

