20110813654

Cykelvasan – check!

Jag klarade mitt mål – att cykla under 4 timmar! Rullade i mål på 3.55 efter 95 km kuperad cykling! Asfalt, stigar, bark & grus passerades i strålande sol och trevlig sällskap. Reagerade på den goda stämningen längs banan, eller så var det bara jag som hörde mig själv 🙂 De 60 första kilometrarna gick utan större problem, men när jag började cykla uppför den tyngsta backen efter Oxberg & klockan passerade 2.30 började mina ben att strejka.. Tack för att jag fått ärva lite envishet!

Jag kan bara sammanfatta Cykelvasan som en välordnad & fantastiskt kul tävling! Inför nästa år får jag byta ut några pass med landsvägscykeln och ge mig ut med mountainbiken i skogen!

/Maria

***************

I achieved my goal and crossed the finish line after 3.55 h and 95 kilometers of nice biking! A well organized bike race, sunny weather and a great atmosphere along track! Until next year I have to replace my roadbike to a mountainbike and the forest!

Kommentera

