bild-15

Ett tappert längd försök!

Mina nya längdstavar har stått i hallen ett bra tag nu & imorse tyckte jag det var dags att testa dem! Med minusgrader under natten hade spåret fryst på så där oskönt enligt mitt tyckte & jag kände mig som Bambi på hal is!! Men efter några kilometers kämpande fick jag nog ändå till stilen rätt ok & efter en timmes åkning hade jag både kramp under fötterna & fått nog… Tack och lov att det det utförsåkning jag håller på med! 😉

Utrustningen är iallafall inget att klaga på. Har till & med lite ledord på spetsen av skidorna: 3*T – Tur, Trim & Trening. Jag behöver nog ALLT det när det gäller min längdåkning!..

Nu ligger väskorna på golvet igen & det är dags att packa ihop mot ny destination!

PS. Glöm inte semlorna!!

***************

I’ve had a pair of brand new crosscountry poles standning and waiting for me for a while & today it was time to give it a try! Due to a cold night the track was pretty icy & I didn’t have the best control… After an hour I had enough of it with a lot of cramp, fairly looked like a crosscountry skiier – but glad that I chose alpine skiing!

My bags are waiting to be packed on the floor and tomorrow Im flying towards a new destination!

 

3 thoughts on “Ett tappert längd försök!

  1. Helena skriver:

    Känner igen känslan… Åker du klassiskt eller skate?
    De senaste dagarnas isskorpa på spåren har fått mig att längta efter skate-skidor med stålkanter… Gissar att det skulle passa dig bra också! 😉

    Lycka till med kommande tävlingar!! 🙂

  2. catalinaiume skriver:

    Åh, tusan! ja fick inte till de igår me semlorna..inte en enda slank ner. för dållet som man säger på ren skånska! lycka nu till i de sista tävlingarna! om en vecka åker ja till zermatt å sen till stuben!!! längtar!!! Ha de kalas! kram

Kommentera

