IMG_0771

Reiter Alm

Innan jag lämnade Innsbruck igår blev det en traditionell pasta på Vapiano, dock lite ensamt utan Hans som ofta brukar vara den som tar med mig dit. Resan till Reiter Alm gick smidigt & av en ren slump stod Rudi på macken när det var dags för tankning, snacka om tajming då en kom från Chamonix & den andra från Innsbruck!

Ännu en gång bor vi på Hotel Pichlmayrgut & det har verkligen sin charm. Enormt stort till att börja med & äldsta delen är från år 1117! Den här gången fick vi ett stort rum & här sover jag!

Badrumsgolvet är faktiskt ritkigt snyggt!

Handfatet speglar nog lite mer dåtid, inget jag skulle installera hemma idag!

Och på tal om att det spökade här förra gången – inatt fick Lojze oväntat besök mitt i natten…

Idag har vi tränat slalom i den brantaste delen här som lite uppvärmning inför Garmisch. Hade hört en del av killarna som åkt där tidigare under veckan att det varit rätt svårt så jag var nog lite skeptisk.. Tur nog var det inte lika isigt & det blev kanon träning & utmanande åk! Dessvärre har jag känt mig rätt hängig under eftermiddagen & mestadels sovit.. Nu är det på bättringsvägen, men imorgon blir det är lugn dag för att jaga bort de sista onda bacillerna!

God natt!

 

 

Kommentera

