IMG_0209

Maj?

Vi vaknade till meddelandet att besiktningen flyttats fram 1,5h för att arrangörerna behövde mer tid till att preparera, salta mm. Väl i backen, +5 grader, såg iallafall backen väldigt fin ut…

Längre upp såg det lite annorlunda ut jämfört med vad januari brukar bjuda på! Det var många skeptiska blickar & miner på besiktningen men så länge starttiden är utsatt gäller det bara att vara positiv. Fick en liten 1a maj känsla när jag gled ner genom banan & höll tummarna för att det skulle hålla. Starten gick som planerat & för mig med startnummer 10 var banan fortfarande ok, men känslan var långt ifrån ok! Knappt någon respons under skidorna när jag försökte tryckte på så min taktik blev att försöka åka lätt som en fjäder & surfa mig ner.. Överraskande var jag bara 0,79 sek efter.. MEN förhållandena blev sämre & till slut kom beskedet om inställd tävling eftersom säkerheten inte kunde garanteras! Ett bra & klokt beslut!

Imorgon står det slalom på schemat & det jobbas som aldrig förr i backen. Små under kan ske under natten & det håller jag tummarna för!

Stort grattis till min kära Hans – jag är stolt & glad! 🙂

Lottning nästa! //Maria

Kommentera

