Pålitliga Ramsau

Så var jag på nytt ställe igen! Denna gång i Ramsau & här bor vi på Pichlmayrhof – ett riktigt fint gigantiskt hotell, god mat & många tjusiga människor! Ikväll blir det nog att leta fram det finaste jag har i väskan för att känna mig som en i gänget här 🙂

Träningen här i Ramsau idag var som den brukar vara här – bra kvalité! Fokus dessa dagar är storslalom & teknik för att hitta mer fart i min åkning, sen blir det nog att avsluta med ett slalompass. Vi har bästa möjliga uppbackning här med skoter, hela backen ensam & bra underlag – jag gillar Ramsau!

Har precis kommit från gymmet efter 1 timmes cykel till herrarnas slalom i Zagreb! Johan gjorde världscup debut idag med startnummer 72. Slutade på en 58e plats & har många världscup race framför sig!

Håll tummarna för svenska killarna i andra åket!!

 

Kommentera

