Parallellslalom i München

Vi hade en trevlig nyårsafton med trevligt sällskap, längdskidåkning i Seefeld, bastu & bad, kälkåkning, traditionell österrikisk mat & fyrverkerier. Jag känner att 2011 kommer att bli ett bra år på alla sätt!

Redan på nyårsdagen åkte vi upp till München för att köra startträning inför parallellslalomen den 2a. Den lilla backen låg mitt inne i Olympiaparken i München & allting var väldigt välorganiserat. Efter några träningsstarter & olika tekniker blev det middag på hotellet tillsammans med Hans.

Tävlingsdagen började med presentation av alla åkare

Jag vann min första match mot Viktoria Rebensburg GER & i kvartsfinalen ställdes jag mot Lindsey Vonn USA.

I semifinalen mot Elisabeth Görgl AUT blev det tuffare eftersom jag ramlade i första åket & fick tidstillägg med 0,5 sek… Men tack vare bra åkning gick jag till final mot Tina Maze SLO…

…och det hela fick ett härligt slut med vinst!! (och en dress slängd i tvättmaskinen..)

Häftigt event, en vinst i bagaget & nu på plats i Zagreb & idag slalomtävling! Jag går ut som nummer 1 & känner mig väldigt laddad & positiv! Lets go!

//Maria

 

Kommentera

