Årets sista race i Semmering

Det årliga mellandags racet i Semmering blev ingen riktig höjdare för mig, men samtidigt ett steg i rätt riktning! Efter storslalomens första åk låg jag på en 8e plats & för första gången på länge hade jag några svängar i banan som kändes riktigt bra! Andra åket fick en bra start men på nedre delen strulade jag till det i några slag & tappade tid – slutade som 17e.. Men med bättre teknisk känsla & 1 1/2 godkänt åk var det ändå ok!

Laddade om inför slalomen som i år var kvälls tävling. Otroligt mycket publik var samlat & stämningen på topp. Stod i mål efter första åket som 11a med en liten fadäs i en hårnål, men kände mig rejält revansch sugen inför andra åket.. Kanske lite för mycket, då det tog slut med en grensling efter 20 sekunder – men viktigast av allt – jag gick för det! Shit happens!

Nu har jag precis vaknat här nere i Innsbruck! Väskan ska packas med utrustning för längd, bastu, bad, hike, rodel & nyårsmiddag! Ser framemot en härlig sista dag år 2010!

Gott slut & gott nytt år alla!!!

 

One thought on “Årets sista race i Semmering

  1. Elin skriver:

    Det låter som att ni kommer få en fin kväll ikväll och nyårshelg, det förtjänar ni! Och som du säger – du gav allt på tävlingen, det är det viktigaste in the of the day 🙂

    Gott nytt år kära Maria! Kram!

Kommentera

