Snö, snö, snö…

Igår på väg hit i bilen varnades det hela tiden om att det skulle komma stora mängder snö, nåt som vi kanske inte tog på största allvar… I ett svagt ögonblick önskade jag snökaos för att få lite julstämning, men kanske inte riktigt såhär… Snön vräkte verkligen ner imorse när jag drog upp gardinerna! Våra tränare som skulle vara här kl 14 lämnade alldeles nyligen Arlanda efter stora förseningar & de andra tjejerna kom precis till hotellet efter långa köer på vägarna… Som det ser ut nu så hinner de inte fram till morgondagens träning, men jag har i alla fall turen att få träna med Schweiz & det tackar jag för!

Min dag har i övrigt varit väldigt lugn & skön. Såg framemot damernas super g i Val d´Isere men den blev inställd pga snö. Herrarnas super g var i alla fall lite underhållande, synd bara att Hans körde ut!

Efter lunchen tog jag & Lojze en utflykt ner till Sion. Jag gick en sväng på gymmet & han kollade in stan. Fick lite underhållning av simning & Therese Alshammar på cykeln!

Nu är jag alldeles för trött för att vara vaken egentligen så hög tid för att släcka här nu! Sov gott!

 

Kommentera

