Vilken otrolig dag!!

Det är någonting jag drömt om sedan jag som liten började åka skidor. Att en dag stå högst upp på prispallen i en världscup & i söndags i Aspen blev det verklighet!

Storslalomen i lördags blev inte som jag hade tänkt mig, under andra åket var jag i någon slags dvala & inte alls med i matchen. Bytte om till slalomgrejerna direkt efter målgång & åkte upp för att träna lite slalom, men kändes ganska snabbt att det var bäst att åka fritt för min del! Somnade med lite feber på kvällen & kände mig lite orolig för söndagen.. Men tänk hur allt blev!! Två bra åk (till & med de två snabbaste), MITT namn överst på resultat listan & lyssna till Du gamla Du fria på prispallen – otroligt, fantastiskt, underbart & ja WOW!

TUSEN tack till alla som stöttat, peppat & funnits där för mig – det blev många fina ord, många glädjetårar & jag hoppas få uppleva detta snart igen!

Allting har gått i ett sedan i söndags! Hemresa med mycket förseningar pga snökaos i Europa men nu väldigt skönt att få vara hemma i Umeå några dagar! Här är det fantastiskt vinterväder, kallt & klarblå himmel!

Nu ska jag iväg & träffa mina bästa gudbarn, jag har längtat! 🙂

 

One thought on “Vilken otrolig dag!!

  1. catalinaiume skriver:

    hej tuffing! va kul att du har en blogg! anna hitta den i söndas, sånt får man inte hålla hemligt=) ja antar att du har sjuuukt mycke att göra hela ume vistelsen, men om du ska på IKSU i helgen å gå eller crossa å behöver sällskap e ja i stort behov av just sällskap…så hör av dej! kram på dej

Kommentera

