Innsbruck vy

Innsbruck

Med detta underbara väder & pannkakslunch på balkongen välkomnades jag till Innsbruck! Istället för att åka hem till Umeå stannade jag nere hos Hans mellan våra läger & jag har haft väldigt bra dagar här! Tack vare IKEA och tv4 Play har jag känt mig ännu mer som hemma i Sverige!

Jag har haft lugna förmiddagar och plöjt alla repriser jag hittat, medan Hans varit uppe i Stubaital och åkt skidor.. Vårt favorit lunch ställe Vapiano har besökts flitigt och på eftermiddagarna har det blivit träning. I fredags besökte vi Walter Wanner uppe i Seefeld – fystränare, karate kille & full av energi! Vi började med uppvärmning i tidigt 90 tals tema & jag fick kämpa för att hålla mig för skratt! Träningens fokus låg på styrkekoordination, kroppsspänning & för min del en hel del koncentration – ”Konzentrieren Maria!”… Två timmar gick snabbt & kul med lite variation i träningen!

Idag ligger molnen lågt över Innsbruck och det regnar lite här nere, uppe på glaciärerna har det dock kommit ett par decimeter nysnö. Jag & Hans håller precis på att packa ihop för en sväng upp till Saunawelt i Seefeld.. Har fått lite bastukultur efter min finska far, så på den fronten känner jag mig lugn! Lite mer osäker är jag på den österrikiska bastukulturen… brukar finnas risk att stöta på lättklädda herrar & damer – jag får med andra ord försvenska det hela lite!

Trevlig eftermiddag!!

Kommentera

